Το τρίτο τρίμηνο, το οποίο ξεκίνησε ελπιδοφόρα για αυτόν τον φορέα εκμετάλλευσης πολυχώρων, φτάνει τώρα σε μια ατυχή κατάληξη, την πορεία της οποίας θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε. Η θερινή κινηματογραφική σεζόν, η οποία ξεκίνησε με το Top Gun Maverick, έχει χάσει κάπως τη δυναμική της τις τελευταίες εβδομάδες. Οι πωλήσεις εισιτηρίων, που έλαβαν οι αμερικανικές αίθουσες πριν από δύο εβδομάδες, ανήλθαν σε 65,4 εκατομμύρια δολάρια, η χειρότερη δυνατή επίδοση στα τέλη Φεβρουαρίου.
Αλλά αυτό δεν είναι το τέλος της αναγέννησης της AMC Entertainment Holdings (AMC -0,10%). Είναι η συνήθης πορεία των καλοκαιρινών διακοπών στη βιομηχανία του κινηματογράφου. Καθώς οι μαθητές σε διάφορα μέρη των ΗΠΑ επιστρέφουν στα σχολεία, το Χόλιγουντ εκμεταλλεύεται αυτή την περίοδο για να προγραμματίσει μια ανάσα όσον αφορά την κυκλοφορία ταινιών κύρους στις αίθουσες.
Οι εισπράξεις σε εθνικό επίπεδο το περασμένο Σαββατοκύριακο ανήλθαν σε 78,9 εκατομμύρια δολάρια, αλλά ήταν το δεύτερο χειρότερο Σαββατοκύριακο από πλευράς πωλήσεων εισιτηρίων εδώ και τρεις μήνες. Αλλά η AMC και πολλοί από τους ομότιμους της θα τα καταφέρουν μια χαρά. Απλά παίρνουν έναν δεύτερο αέρα. Έχουμε κάτι να περιμένουμε;
Διαλείμματα και ο αντίκτυπος του streaming
Η κατάσταση θα μπορούσε να είναι ασταθής βραχυπρόθεσμα. Warner Bros. Η Discovery (WBD 0,30%) αναβάλλει τις πρεμιέρες ορισμένων αναμενόμενων ταινιών της DC Comics. Για παράδειγμα, η ταινία Shazam! Η ταινία “Fury of the Gods” μεταφέρεται από τις φετινές διακοπές στον Μάρτιο του επόμενου έτους, ενώ η ταινία “Aquaman and the Lost City” μεταφέρεται από τον Μάρτιο του 2023 στον Δεκέμβριο του 2023.
Warner Bros. Η ανακάλυψη είναι ευτυχώς η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Τα κινηματογραφικά στούντιο έχουν παρατηρήσει πόσο καλά τα πάνε στην κινηματογραφική οθόνη οι ταινίες ορισμένων ελκυστικών ειδών. Οι γίγαντες του Χόλιγουντ, οι οποίοι προηγουμένως άφηναν τους φορείς εκμετάλλευσης πολυκινηματογράφων να λιμοκτονούν για να τροφοδοτήσουν τις υπηρεσίες streaming υψηλής ποιότητας, επιστρέφουν τώρα στο να δίνουν στους φορείς εκμετάλλευσης κινηματογράφων την πρώτη ευκαιρία για πιθανές εισπρακτικές επιτυχίες.
Οι ρομαντικές ταινίες, τα ανεξάρτητα έργα και οι κωμωδίες μπορούν ακόμα να αποστέλλονται απευθείας στις ψηφιακές πλατφόρμες που συνδέονται με αυτές, αλλά τα περισσότερα έργα υπερηρώων, τρόμου, δράσης και οικογενειακών κινουμένων σχεδίων θα έχουν αποκλειστικές ώρες προβολής στις αίθουσες. Η αύξηση της προσέλευσης νωρίτερα αυτό το καλοκαίρι οφειλόταν απλώς σε ένα προσωρινό κύμα νοσταλγίας; Ή μήπως το κοινό επιστρέφει στην εντελώς άνετη εναλλακτική λύση των υπηρεσιών streaming;
Αυτό δεν είναι απαραίτητα αλήθεια. Είναι πρωτίστως θέμα ποιότητας του περιεχομένου, ενώ η κινηματογραφική βιομηχανία εξακολουθεί να ανακάμπτει από τις καθυστερήσεις παραγωγής και τα μπλακ άουτ που υπέστη στα πρώτα στάδια της πανδημίας. Το Χόλιγουντ έχει κλείσει τη βρύση στις πρώτες κυκλοφορίες, δηλαδή οι νέες ταινίες κυκλοφορούν πλέον σπάνια.
Το μέλλον του κινηματογράφου παραμένει λαμπρό
Αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει. Δεν μπορούμε να υποθέσουμε ότι και άλλα στούντιο θα ακολουθήσουν τα βήματα της Warner Bros. Ανακάλυψη. Γνωρίζουν ότι οι κατάλληλες ταινίες θα προσελκύσουν πλήθος κόσμου. Η AMC είναι πιθανό να διαχειριστεί αυτή την κατάσταση. Το δεύτερο τρίμηνο, σημείωσε θετικά νούμερα στα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) και στις λειτουργικές ταμειακές ροές.
Η AMC κατάφερε να πείσει τους πελάτες να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε σνακ και ποτά με υψηλότερο περιθώριο κέρδους. Αφού βελτίωσε τις διαδικασίες παραγγελίας μέσω κινητών τηλεφώνων, ενημέρωσε τις προσφορές τροφίμων και ποτών και πρόσθεσε μπαρ MacGuffins στους κινηματογράφους της, διαπίστωσε ότι οι πελάτες της ξοδεύουν 32% περισσότερα χρήματα ανά θεατή σε σχέση με το 2019.
Οι ευνοϊκοί καταλύτες ανάπτυξης δεν θα έρθουν σύντομα, αλλά θα πρέπει να υπάρξει ανάκαμψη το τέταρτο τρίμηνο. Η καλοκαιρινή σεζόν των blockbuster μπορεί να τελείωσε λίγο νωρίτερα, αλλά το μέλλον των πολυκινηματογράφων είναι ακόμα λαμπρό.
Rick Munarriz
The Motley Fool