Η Virgin Galactic (SPCE 0,29%) αντιμετωπίζει δυσκολίες στην παραγωγή των πυραύλων διαστημικού τουρισμού και η περίπλοκη διαδικασία σχεδιασμού και κατασκευής είναι η αιτία αυτών των καθυστερήσεων. Ουσιαστικά, η εταιρεία σχεδιάζει από την αρχή τόσο τους πυραύλους που θα πετάξουν στο διάστημα όσο και το μητρικό κατάστρωμα που θα μεταφέρει τους πυραύλους από το έδαφος σε ύψος περίπου 15 χιλιομέτρων.
Σύμφωνα με τη συμφωνία της περασμένης εβδομάδας, η Virgin Galactic θα βασιστεί στη θυγατρική της Boeing (BA -2,17%) Aurora Flight Sciences για την κατασκευή του μητρικού σκάφους επόμενης γενιάς και θα επικεντρωθεί στην εσωτερική ανάπτυξη αεροδιαστημικών συστημάτων.
Η Boeing συμμετέχει στο σχεδιασμό του μητρικού σκάφους
Η συμφωνία της Boeing με την Virgin Galactic, που έγινε μέσω της Aurora Flight Sciences, είναι σχετικά απλή. Η εταιρεία θα σχεδιάσει και θα κατασκευάσει τα μητρικά σκάφη επόμενης γενιάς που θα χρησιμοποιεί η Virgin Galactic για τη μεταφορά πυραύλων στους χώρους εκτόξευσης.
Η συνεργασία αυτή θα υποστηρίξει τη συνολική ανάπτυξη και τεχνογνωσία της Boeing και τη στενή εξειδίκευση της Aurora στο σχεδιασμό αεροσκαφών υψηλής τεχνολογίας. Η Aurora παράγει επίσης αεροσκάφη μεγάλου ύψους, μη επανδρωμένα αεροσκάφη και οχήματα αστικών μεταφορών.
Το κόστος δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά τώρα που η Virgin Galactic βρίσκεται κοντά στην έναρξη των εμπορικών δραστηριοτήτων και γνωρίζει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της τεχνολογίας που έχει αναπτύξει, είναι πιθανό να θέλει να μεταφέρει ορισμένες πτυχές της διαδικασίας σχεδιασμού σε κάποιον με μεγαλύτερη εμπειρία.
Επιτάχυνση της παραγωγής και της επέκτασης
Το ενδιαφέρον σε αυτή την ανακοίνωση είναι ότι η Virgin Galactic συνεργάζεται με την Boeing για να επεκτείνει την επιχείρησή της πιο γρήγορα. Ο διευθύνων σύμβουλος Michael Colglazier δήλωσε ότι η Aurora θα επιτρέψει την ταχύτερη παραγωγή του μητρικού σκάφους, ενώ παράλληλα θα διευκολύνει τη συντήρησή του.
Η Virgin Galactic εξακολουθεί να φιλοδοξεί να πραγματοποιεί 400 πτήσεις ετησίως από το διαστημοδρόμιο των ΗΠΑ με δύο νέα μητρικά σκάφη. Εκτιμάται ότι τα αεροσκάφη αυτά θα τεθούν σε υπηρεσία το 2025, δηλαδή σχετικά νωρίς για μια νέα εκτόξευση, γεγονός που προσθέτει ένα ακόμη επίπεδο κινδύνου.
Θετικά στοιχεία υπέρ της Virgin Galactic
Εάν η συμφωνία με την Aurora επιτρέψει όντως στην Virgin Galactic να επεκταθεί ταχύτερα, θα μπορούσε να είναι πολύ επωφελής για την εταιρεία. Στο δελτίο τύπου της περασμένης εβδομάδας αναφέρεται ο στόχος των 400 πτήσεων ετησίως από ένα καθιερωμένο διαστημοδρόμιο, αν και το χρονοδιάγραμμα αυτού του στόχου εξακολουθεί να είναι ασαφές.
Η τρέχουσα τιμή ενός εισιτηρίου για το διάστημα έχει οριστεί στα 400.000 δολάρια ανά επιβάτη. Και η συνολική χωρητικότητα είναι έξι θέσεις ανά διαστημικό πύραυλο, αντιπροσωπεύοντας δυνητικά έσοδα περίπου 960 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.
Η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της Virgin Galactic είναι 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια και αν η εταιρεία μπορέσει να απογειωθεί και να αρχίσει να επεκτείνεται στον διαστημικό τουρισμό, θα μπορούσε να αποτελέσει μια ενδιαφέρουσα αναπτυσσόμενη μετοχή που διαπραγματεύεται σε προσιτή τιμή.
Ωστόσο, η Virgin Galactic είναι φορτωμένη με μεγάλο ρίσκο και με βάση τις ιστορικές τάσεις, μπορούμε να περιμένουμε περαιτέρω καθυστερήσεις στην εμπορική εκτόξευση, η οποία αναμένεται κάποια στιγμή το επόμενο έτος. Ωστόσο, η σχέση κινδύνου/απόδοσης φαίνεται ελκυστική, ιδίως όταν η Virgin Galactic μπορεί να επικεντρωθεί πλήρως στον διαστημικό τουρισμό.
Travis Hoium
The Motley Fool