Ο φόβος και η αβεβαιότητα που συγκλόνισαν την αγορά προκάλεσαν σημαντικές απώλειες σε πολλές μετοχές. Ωστόσο, οι έξυπνοι επενδυτές γνωρίζουν ότι αυτές είναι οι στιγμές που πρέπει να βγάλουν χρήματα. Οι ποιοτικές μετοχές πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει στην αγορά και διατήρηση ορισμένων από τις καλύτερες επενδύσεις μακροπρόθεσμα.
Για τους οξυδερκείς επενδυτές που θέλουν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο αυτή την πτώση της μετοχής, η Doximity (DOCS 8,33%) θα μπορούσε να είναι μια ενδιαφέρουσα εταιρεία που πρέπει να παρακολουθήσουν. Η εταιρεία αυτή είναι μια κορυφαία επίδοση στον κλάδο της, ισορροπώντας εξαιρετική κερδοφορία και ταμειακές ροές με εντυπωσιακή επέκταση. Παρακάτω, θα προσπαθήσουμε να αιτιολογήσουμε γιατί η Doximity αξίζει μια θέση στο χαρτοφυλάκιό σας.
Η Doximity είναι ηγέτης στον τομέα της
Το Doximity, το οποίο συνήθως αναφέρεται ως “LinkedIn για γιατρούς”, βοηθά τους επαγγελματίες του ιατρικού κλάδου να διαχειρίζονται την καριέρα τους. Ωστόσο, αυτή η αναλογία είναι κάπως παραπλανητική. Η πλατφόρμα Doximity επιτρέπει στους επαγγελματίες υγείας να επικοινωνούν με ασθενείς και άλλους ειδικούς, να μαθαίνουν για την τελευταία ιατρική έρευνα, τις διαδικασίες και να διεξάγουν διαβουλεύσεις εξ αποστάσεως.
Επί του παρόντος, αυτό το είδος πλατφόρμας έχει μεγάλη ζήτηση. Περισσότερο από το 80% των ιατρών των ΗΠΑ χρησιμοποιούν αυτή την πλατφόρμα για να διαχειρίζονται τον φόρτο εργασίας και την εξέλιξη της καριέρας τους. Η υψηλή διείσδυση σε αυτόν τον τομέα δημιουργεί σημαντικά αποτελέσματα δικτύωσης, τα οποία μπορούν ενδεχομένως να επιτρέψουν στην Doximity να διατηρήσει την ηγετική της θέση μακροπρόθεσμα.
Εάν ένας επίδοξος γιατρός ή άλλος επαγγελματίας της υγειονομικής περίθαλψης θέλει να συνδεθεί με τους συναδέλφους του, το Doximity είναι το καλύτερο μέρος για να το κάνει. Το ίδιο ισχύει και για τους φοιτητές ιατρικής που επιθυμούν να ξεκινήσουν την καριέρα τους, γι’ αυτό και το 90% των Αμερικανών φοιτητών ιατρικής χρησιμοποιούν το Doximity.
Η Doximity παράγει έσοδα κυρίως από φαρμακευτικούς κατασκευαστές που θέλουν να προωθήσουν τα τελευταία τους φάρμακα και από συστήματα υγείας που θέλουν να προσεγγίσουν, να προσλάβουν και να προσλάβουν ιατρικό προσωπικό.
Κατά το οικονομικό έτος 2022 (που έληξε στις 31 Μαρτίου), τα έσοδα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 66% σε ετήσια βάση σε 343,5 εκατομμύρια δολάρια. Η διοίκηση πιστεύει ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί. Το οικονομικό έτος 2023, η εταιρεία αναμένει έσοδα ύψους 456 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή 33% αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι επενδυτές, ωστόσο, ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για την κερδοφορία της. Κατά το οικονομικό έτος, η εταιρεία παρήγαγε ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 121 εκατ. δολαρίων και καθαρά κέρδη ύψους 155 εκατ. δολαρίων, που αντιστοιχούν σε περιθώρια κέρδους 35% και 45%, αντίστοιχα.
Πόσο περιθώριο ανάπτυξης έχει η Doximity;
Αν και οι προβλέψεις σηματοδοτούν θετικές εξελίξεις, πολλοί επενδυτές ανησυχούν για το βαθμό στον οποίο η Doximity μπορεί να αναπτυχθεί στο μέλλον. Εξάλλου, δεν υπάρχει τόσο μεγάλο περιθώριο αύξησης του αριθμού των χρηστών της πλατφόρμας, εάν η συντριπτική πλειονότητα των επαγγελματιών υγείας τη χρησιμοποιεί ήδη.
Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η Doximity παράγει τα έσοδά της με βάση τη διαφήμιση από τους κατασκευαστές φαρμάκων και τα συστήματα υγείας. Υπάρχουν ακόμη πολλές δυνατότητες βελτίωσης στον τομέα αυτό. Η Doximity πιστεύει ότι διαθέτει λιγότερο από το 5% του προϋπολογισμού μάρκετινγκ, γεγονός που σηματοδοτεί ένα τεράστιο εύρος ευκαιριών για τους πελάτες να αυξήσουν τις δαπάνες τους.
Κίνδυνος στο όνομα της ύφεσης
Ένας άλλος κίνδυνος που οι επενδυτές βλέπουν μπροστά τους είναι ο κίνδυνος ύφεσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σε περίπτωση ύφεσης, οι πελάτες της Doximity θα μπορούσαν να περικόψουν τις δαπάνες μάρκετινγκ. 73% των ετήσιων δαπανών υγείας στις ΗΠΑ βασίζονται στους γιατρούς.
Με τη συντριπτική πλειονότητα των γιατρών των ΗΠΑ να χρησιμοποιεί αυτή την πλατφόρμα, το Doximity γίνεται ένας ανεκτίμητος χώρος για τους κατασκευαστές φαρμάκων και τα συστήματα υγείας για να προσεγγίσουν αυτό το βασικό δημογραφικό κοινό.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διαφήμιση στην πλατφόρμα Doximity είναι απαραίτητη για πολλές από αυτές τις εταιρείες, γεγονός που μπορεί να είναι ο λόγος για τον οποίο 265 πελάτες συνεισφέρουν τουλάχιστον 100.000 δολάρια σε ετήσια έσοδα και 45 πελάτες παράγουν περισσότερα από 1 εκατομμύριο δολάρια ετησίως. Αυτό πιθανότατα θα συνεχιστεί ανεξάρτητα από τις οικονομικές συνθήκες.
Η τελευταία πτυχή είναι η αποτίμηση της εταιρείας. Η Doximity διαπραγματεύεται με 58 φορές τις ελεύθερες ταμειακές ροές και 53 φορές τα κέρδη, που είναι αρκετά ακριβό. Πρόκειται για μια εξαιρετικά πολύτιμη επιχείρηση που αξίζει μια υψηλή αποτίμηση, αλλά υπάρχει ο κίνδυνος πολλαπλής συμπίεσης.
Αξίζει να αγοράσετε μετοχές της Doximity;
Αν και η τρέχουσα αποτίμηση είναι σχετικά υπερτιμημένη, η εταιρεία φαίνεται ελκυστική. Η κυριαρχία της σε ολόκληρο τον κλάδο της επέτρεψε την επίτευξη εξαιρετικών οικονομικών αποτελεσμάτων, ενώ οι προσοδοφόρες ευκαιρίες και τα ισχυρά αποτελέσματα δικτύωσης θα μπορούσαν να την καταστήσουν μια πολλά υποσχόμενη εταιρεία για το μέλλον.
Jamie Louko
The Motley Fool