Οι εκτεταμένες δαπάνες, η εκ νέου αύξηση του μερίσματος και το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών είναι σημάδια της αισιοδοξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας για το μέλλον της. Ενώ οι χρηματιστηριακοί δείκτες σε άλλες αγορές κατευθύνονταν προς το κόκκινο την Παρασκευή, οι επενδυτές της General Motors (GM -2,90%) αντιθέτως κατακλύστηκαν από χαρά.
Οι μετοχές της GM σημείωσαν άνοδο χάρη στην είδηση ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα επαναλάβει τις πληρωμές μερισμάτων και θα παρατείνει την άδεια επαναγοράς μετοχών. Η αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε επίσης ότι σχεδιάζει να επενδύσει σημαντικά στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της τα επόμενα χρόνια. Οι κινήσεις αυτές υποδηλώνουν ότι η GM είναι σίγουρη για τη μελλοντική της ανάπτυξη, δίνοντας στους μετόχους λόγους για μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Η GM εξετάζει το ενδεχόμενο επιστροφής κεφαλαίου στους μετόχους
Τον Απρίλιο του 2020, η GM ανέστειλε την καταβολή τριμηνιαίων μερισμάτων λόγω της αβεβαιότητας που περιβάλλει τον κοροναϊό. Μετά από περισσότερα από δύο χρόνια, η GM πληρώνει και πάλι μερίσματα, αν και σε αισθητά χαμηλότερο επίπεδο. Η αυτοκινητοβιομηχανία θα καταβάλλει τριμηνιαίο μέρισμα 0,09 δολαρίων από τον επόμενο μήνα. Αυτό είναι χαμηλότερο από το προηγούμενο τριμηνιαίο μέρισμα, το οποίο ήταν 0,38 δολάρια.
Αλλά η GM καταβάλλει κεφάλαιο στους μετόχους της σε περισσότερα από απλά μερίσματα. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι αυξάνει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών σε 5 δισ. δολάρια από τα αρχικά 3,3 δισ. δολάρια. Η σημασία αυτού του προγράμματος αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αντιπροσωπεύει το 8% της κεφαλαιοποίησης της GM.
Επιθετικό επενδυτικό στυλ
Εκτός από την ανακοίνωση της επέκτασης του προγράμματος επιστροφής κεφαλαίου, η διευθύνουσα σύμβουλος Mary Barra δήλωσε ότι η GM σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερα από 35 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025 στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένης της εντατικής ανάπτυξης ηλεκτρικών οχημάτων και της δημιουργίας εγχώριας υποδομής κατασκευής μπαταριών.
Αναζωογόνηση της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού
Ενώ οι επενδυτές της GM θα πρέπει σίγουρα να είναι ευχαριστημένοι, η είδηση αυτή θα μπορούσε να έχει ακόμη πιο εκτεταμένες επιπτώσεις από ό,τι μόνο για τους μετόχους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτή η επιθετική προσέγγιση της διοίκησης υποδηλώνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να ανακτήσει τη δυναμική της μετά από μια περίοδο πτώσης λόγω των περιορισμών στον παγκόσμιο εφοδιασμό και την εφοδιαστική.
Τόσο ο διευθύνων σύμβουλος όσο και ο οικονομικός διευθυντής Paul Jacobson σημείωσαν ότι ένας σημαντικός παράγοντας στην απόφαση της εταιρείας να είναι πιο επιθετική στο πρόγραμμα επιστροφής κεφαλαίου και στις επενδύσεις της ήταν η δυναμική και η προβολή ορισμένων από τις βασικές στρατηγικές πρωτοβουλίες της εταιρείας.
Η αυξανόμενη αυτοπεποίθηση της διοίκησης δεν αποτελεί απαραιτήτως έκπληξη, καθώς η Barra δήλωσε στην κλήση για τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου ότι οι ετήσιες μεταβολές στην παραγωγή έχουν βελτιωθεί πρόσφατα. Η διοίκηση δήλωσε επίσης ότι η ζήτηση για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα των σειρών HUMMER και LYRIQ είναι ισχυρή. Επιπλέον, η ζήτηση είναι ιδιαίτερα ισχυρή για τα φορτηγά.
Ωστόσο, παρά την ισχυρή ζήτηση για τα βασικά μοντέλα της GM, οι παραδόσεις εξακολουθούν να είναι κάτω από τα βέλτιστα επίπεδα, αναγκάζοντας πολλούς πελάτες να περιμένουν την παράδοση των οχημάτων τους. Όπως και να έχει, είναι σαφές ότι η GM πιστεύει στις μακροπρόθεσμες δυνατότητές της. Διαφορετικά, η αυτοκινητοβιομηχανία πιθανότατα δεν θα είχε εγκρίνει τη σημαντική ενίσχυση του προγράμματος επαναγοράς μετοχών, δεν θα είχε ανανεώσει τη διανομή μερίσματος και δεν θα είχε ανακοινώσει ταυτόχρονα εκτεταμένα σχέδια δαπανών.
Αυτά είναι καλά νέα για τους μετόχους της GM και την παγκόσμια αγορά. Δεδομένου ότι η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού είναι πολύ μεγάλη, αυτή η πρόοδος στην GM μπορεί να σηματοδοτήσει ότι η κατάσταση της αλυσίδας εφοδιασμού βελτιώνεται και σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Daniel Sparks
The Motley Fool