Ο γίγαντας Fintech Paypal δεν είναι εντελώς απρόσβλητος από το τρέχον μακροοικονομικό περιβάλλον. Οι μετοχές μεγάλων εταιρειών fintech έχουν υποχωρήσει τους τελευταίους μήνες. Εταιρείες όπως η Adyen, η Block και η Upstart Holdings έχουν πιάσει πάτο καθώς τα υψηλότερα επιτόκια και η προβλεπόμενη ασθενέστερη οικονομική ανάπτυξη συμπιέζουν τις αποτιμήσεις και μειώνουν τις προηγουμένως αισιόδοξες προοπτικές.
Αυτό δεν έχει ξεφύγει από την PayPal (PYPL -2,05%), αναμφισβήτητα τον ηγέτη στον τομέα των fintech. Από τότε που έφτασε στο ιστορικό υψηλό των 310 και πλέον δολαρίων πριν από ένα χρόνο, η μετοχή της σημείωσε πτώση άνω του 70% για διάφορους μακροοικονομικούς λόγους που ταλαιπώρησαν και τους υπόλοιπους παίκτες του κλάδου της χρηματοοικονομικής τεχνολογίας.
Επιπλέον, με το ποσοστό πληθωρισμού να συνεχίζει να αυξάνεται, σύμφωνα με το δείκτη τιμών καταναλωτή του Ιουνίου, οι επενδυτές ανησυχούν ότι η επιχείρηση της PayPal θα μπορούσε να συνεχίσει να επηρεάζεται αρνητικά. Αξίζει λοιπόν να επενδύσουμε στο PayPal ή θα πρέπει να αναζητήσουμε μια άλλη εναλλακτική λύση;
Το δυσμενές μακροοικονομικό κλίμα
“Ταυτόχρονα, ο αντίκτυπος της ασθενέστερης οικονομίας και του υψηλότερου πληθωρισμού ασκεί πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών”, δήλωσε ο τότε CFO John Rainey κατά την κλήση για τα κέρδη του πρώτου τριμήνου. “Ένα από τα πράγματα που είδαμε στην πλατφόρμα μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι σίγουρα η στροφή προς τα είδη αναψυχής σε σχέση με τα είδη μη αναψυχής”, πρόσθεσε ο Rainey.
Με τις τιμές όλων φαινομενικά των καταναλωτικών αγαθών να έχουν αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες, είναι σαφές ότι τα νοικοκυριά που αναγκάζονται να περικόψουν τους προϋπολογισμούς τους δίνουν προτεραιότητα στα είδη πρώτης ανάγκης έναντι των ειδών αναψυχής. Και αυτή η δυσμενής κατάσταση δεν αποτελεί καλό οιωνό για το επιχειρηματικό μοντέλο της PayPal. Πράγματι, οι καταναλωτές περιορίζουν τις δαπάνες τους σε περιόδους οικονομικής κρίσης.
Πέρυσι, η PayPal κατέγραψε συνολικό όγκο συναλλαγών ύψους 1,25 τρισεκατομμυρίων δολαρίων και πέτυχε πωλήσεις ύψους 25,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η διοίκηση της εταιρείας, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Dan Schulman, εκτιμούσε αρχικά ότι ο συνολικός όγκος συναλλαγών το 2022 θα έφτανε τα 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια και οι πωλήσεις θα ξεπερνούσαν τα 29 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, οι εκτιμήσεις αυτές έχουν έκτοτε μειωθεί. Χάρη στο πληθωριστικό κλίμα, την εξασθένηση της επίδρασης των κυβερνητικών κινήτρων και την αναζωπύρωση των προσωπικών αγορών, η PayPal αναμένεται τώρα να φτάσει φέτος σε πωλήσεις 1,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων με έσοδα 28,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αν σε αυτό προστεθεί και η διαφαινόμενη ύφεση, οι προοπτικές θα μπορούσαν γρήγορα να γίνουν αρνητικές.
Στις 31 Δεκεμβρίου, η επιλογή πληρωμής PayPal ήταν διαθέσιμη στο 76% των 1.500 μεγαλύτερων διαδικτυακών εμπόρων λιανικής πώλησης στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, καθιστώντας την το πιο διαδεδομένο ψηφιακό πορτοφόλι. Επιπλέον, η εφαρμογή Venmo για κινητά, η οποία χρησιμοποιείται για τη διαχείριση προσωπικών χρημάτων, είχε 70 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες το προηγούμενο έτος.
Το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της PayPal είναι η κλίμακά της, που αποδεικνύεται από τους 429 εκατομμύρια ενεργούς λογαριασμούς που καταγράφηκαν στις 31 Μαρτίου. Ωστόσο, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αύξηση του πληθωρισμού και μια πιθανή οικονομική επιβράδυνση θα μπορούσαν να περιορίσουν σημαντικά τις δραστηριότητές της.
Η Paypal διατηρεί την ιδιότητά της ως premium εταιρεία
Παρά τις βραχυπρόθεσμες αρνητικές επιπτώσεις λόγω του πληθωρισμού, η PayPal παραμένει μια εξαιρετικά επιτυχημένη εταιρεία από οικονομική άποψη. Το 2021, η εταιρεία πέτυχε μεικτό περιθώριο κέρδους 47% και λειτουργικό περιθώριο κέρδους 17%.
Δεδομένου ότι οι κεφαλαιουχικές δαπάνες αντιπροσωπεύουν συνήθως μόλις το 4% των πωλήσεων, η PayPal ήταν σε θέση να δημιουργήσει ελεύθερες ταμειακές ροές ύψους 5,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι. Αυτός είναι ένας αξιοσημείωτος ισολογισμός, με όποιον τρόπο και αν τον κοιτάξετε.
Η Wall Street είναι θετική για τις προοπτικές της εταιρείας. Οι συγκλίνουσες εκτιμήσεις των αναλυτών προβλέπουν ότι τα έσοδα θα αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό 13,5% από το 2021 έως το 2026, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή θα αυξηθούν κατά 15,1% ετησίως κατά την ίδια περίοδο.
Ο σημερινός δείκτης τιμής προς κέρδη της PayPal, που είναι 25, είναι ο χαμηλότερος από τον διαχωρισμό της από τον διαδικτυακό λιανοπωλητή eBay το 2015. Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις, δεν είναι επομένως μη ρεαλιστικό για τους επενδυτές να αναμένουν ότι η μετοχή θα διπλασιαστεί τα επόμενα πέντε χρόνια.
Ο πληθωρισμός επηρεάζει κάθε εταιρεία, και η PayPal δεν αποτελεί εξαίρεση. Ευτυχώς, διαθέτει μια τεράστια βάση χρηστών, ένα ιστορικό ανάπτυξης και κορυφαία οικονομικά αποτελέσματα που της δίνουν ελπίδες για μακροπρόθεσμη επιτυχία.
Neil Patel
The Motley Fool