Η πολυτιμότερη νεοφυής επιχείρηση της Ευρώπης είχε αξία 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι. Τώρα είναι κάτω 85%

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter

Ένα χρόνο μετά την πραγματοποίηση εσόδων ύψους 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η σουηδική εταιρεία πληρωμών Klarna ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι άντλησε κεφάλαια ύψους 800 εκατομμυρίων δολαρίων σε αποτίμηση 6,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αυτή είναι μια δραματική πτώση 85% για την πρωτοπόρο εταιρεία Buy Now, Pay Later (BNPL για συντομία). 

Ο διευθύνων σύμβουλος Sebastian Siemiatkowski ανακοίνωσε ότι η Klarna διατηρεί μια “ισχυρή θέση”. Άλλοι θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι τώρα βιώνει το τελικό αποτέλεσμα μιας πρωτοφανώς υψηλής αποτίμησης. Πώς τα πάει λοιπόν η Klarna στην πραγματικότητα;  

Ανταγωνιστικότητα και συμπίεση  

Τα BNPL (δάνεια με αναστολή πληρωμής) αυξήθηκαν απότομα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι έκαναν αγορές από το σπίτι, αλλά οι επιχειρήσεις που ειδικεύονται σε αυτές τις υπηρεσίες αποδυναμώθηκαν κατά τη διάρκεια του ευρύτερου ξεπουλήματος του χρηματιστηρίου. 

Η Klarna έσπευσε να επισημάνει ότι οι ανταγωνιστές ήταν επίσης 80 έως 90% κάτω από τα προηγούμενα υψηλά τους. Η Affirm, για παράδειγμα, που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, έχει χάσει περισσότερο από το 80% της αξίας της φέτος. 

Υπήρξε επίσης σημαντικός συνωστισμός. Στη σκηνή έχουν εμφανιστεί πολλοί παίκτες της BNPL, από τους Billie και Mondu της Γερμανίας, τον Treyd της Σουηδίας και τους Hokodo και Playter του Ηνωμένου Βασιλείου. Εταιρείες όπως η Apple και η Block, η οποία αγόρασε την Afterpay, έχουν επίσης εισέλθει στον χώρο.  

Η Klarna δεν τα παρατάει 

Οι ζημίες της Klarna ανήλθαν σε 748 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι, ενώ οι ζημίες το 2020 ήταν μόλις 150 εκατομμύρια δολάρια, καθώς η Klarna έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην επιθετική επέκταση. Τον Μάιο, η εταιρεία απέλυσε το 10% του εργατικού δυναμικού της και κατηγόρησε τον πληθωρισμό και τον πόλεμο στην Ουκρανία για την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης. 

Ο Siemiatkowski δήλωσε ότι η Klarna σχεδιάζει να επιστρέψει στην κερδοφορία μετά την πτώση της σε ζημίες λόγω της επέκτασης (η εταιρεία είχε 147 εκατομμύρια ενεργούς πελάτες το 2021, αύξηση 70% σε ετήσια βάση).  

“Κατά τη διάρκεια της πιο απότομης πτώσης των παγκόσμιων αγορών μετοχών εδώ και πενήντα χρόνια, οι επενδυτές εκτίμησαν την ισχυρή μας θέση και τη συνεχή πρόοδο στην επαναστατική μας προσέγγιση στη λιανική τραπεζική”, πρόσθεσε ο Siemiatkowski σε δήλωσή του.  

Το καθημερινό Upside  

The Motley Fool

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *